sâmbătă, 7 noiembrie 2015

SCRISOARE CĂTRE UN BUNIC


 
Trecut-au anii peste tine – peste ochii tăi, peste culoarea părului și peste piele. Pare a nu mai fi ca la-nceput nimic din ceea ce reprezinți acum.
Cu toate acestea, în spatele ochilor tăi tulburi, a pielii ridate, a membrelor obosite de atâta muncă și a părului cărunt, EȘTI TU: acel copil zglobiu, cu sufletul curat și cu mintea jucăușă, veșnic la-nceput de drum și în căutare de „interesant” în aventura vieții.

Toți am fost, suntem și vom rămâne copii; la fel de adevărat cum este și faptul că, indiferent de situația în care ne aflăm în prezent, din când în când, ni se deschide drumul cel bun, spre a fi urmat.

Și ce dacă au trecut anii peste tine?
Privește peste umăr, să vezi ce ai lăsat în spate. Dacă ești mulțumit, atunci zâmbește-ne cât poți de larg și fii mândru de tine!
Eu încă nu am de povestit ceea ce ai tu de împărtășit, dar sper ca atunci când voi ajunge la vârsta ta să pot să fiu mândră de anii care au trecut peste mine și de modul în care au trecut, de drumul „bifat” de aceștia.

Viața este un dar oferit de Dumnezeu. În cele mai multe cazuri, este un dar pe care ajungem să-l înțelegem și să îl apreciem fie prea târziu, fie chiar părăsim corpul fără a avea nici cea mai mică idee despre traseul pe care ar fi trebuit să-l parcurgem, despre MISIUNEA NOASTRĂ. Cu toate acestea, nu trebuie să fim descurajați, ci să ne dorim să schimbăm ceva în viitorul ce va să vină…

În tine, bunicule, trebuie să încolțească o idee, o sclipire și să înțelegi, într-un final, care a fost menirea ta. Știu că asta se va întâmpla și atunci nu-mi rămâne decât să te felicit. Cu bune, cu rele, ai o poveste care așteaptă să fie împărtășită.
Poți începe cu proprii nepoți. Ei vor duce povestea ta mai departe, în stilul lor copilăresc, și o vor dezvolta frumos, păstrând totuși originalitatea stilului tău unic.
În inocența lor, vor înțelege perfect copilul din tine!

Și nu uita că oglinda „minte” uneori, atunci când se încăpățânează să țină partea timpului uman. Ceea ce vezi - nu ești tu: e doar un vehicul afectat de trecerea anilor.

Tu ai cei mai frumoși ochi, cel mai frumos păr, cea mai fină piele, iar oglinda aceea nu arată ceea ce ai tu mai de preț: sufletul. Oricum n-ar fi capabilă să-l reflecte!

4 comentarii:

  1. felicitari, draga Andreea
    tanti Ibi

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Andreea! Citesc si ochii mei, mereu fug la poza alaturata.Inchid ochii,simt mirosul drumului de tara inconjurat de tufe si pomii imbracati in culoriile toamnei,citesc,opresc,citesc,opresc......si uite acuma im dau seama ca au trecutanii,deja66!!! DA 6+6=12 ,DAciteodata sint cipil,mai copil,ca cei 3 nepoti ,mintea mea mai jucausaca a ei,si dupa un razboi cu pernecu ei,ma opresc si rid-rid din inima intrebind,oare de ce NU ma doare mijlocul,mina, soldul,de ce pot zbura cu ei,sub privirea agera a sotului !?OPRIM COPII !!!ca Bunicul se supara,dar EL zimbeste si iese din camara.De ce?Poate ca El are 70 de ani !!! Ma uit la poza si vad un drumunde si eu acum 50-55 ani am zburdat cu piciorele goale,mai ales dupa o ploaie calda de vara,...dar VAI,drumul parca ia o curba,unde parca totul se opreste !!! Opresc si ma sperie necunoscutul ! Ce urmeaza??Unde este dupa colti drumul,si unde duce sau este un punct mort in natura,un drum nedeterminat ???? Opresc si imi dau seama ca drumul vietii are un inceput si un sfirsit!!!! Iar ma uit peste umari sa vad ce a ramas, ce am lasat in spate ??? Si uitandu-ma spre cer, curg lacrimiile unei batrinici, care plinge amarul batrinetii. Plinge si se roaga de dorul copiilor plecati im strainatate,de dorul nepotiilor,pe care nu poate sa-i mingiie,sa citeasca basmele,nu are la cine sa cinte la culcare,cum facea in tinerete cu copii ei. A ramas cu Mosul ei,cu amintiriile bune si rele,ptr ca misiunea noastra a bunicii este sa dea mai departe NUMAI sclipiri,bunatate,intelepciune ,iubirea din noi ! Drumul e spre sfirsit,dar ma intorc,ca mi-e dor de Mosul meu,de mingiirea lui, de vorbele sale blinde,de mingiierea lui,ma saruta si imi ureaza -noapte ``buna Mami ``.Mersi Andreea ca m-ai facut sa vad batrinetea mea mai FRUMOASA ,si sa SIMT ca oamenii din jurul meu, inca au NEVOIE de mine !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tanti Eszter, sunteți o bomboană de bunicuță! Să fiți mereu veselă și mândră de ceea ce sunteți, iar în inima dvs. să păstrați amintiri - și să le împărtășiți cu cei dragi, căci sunt lecții de viață importante! Vă pup dulce!

      Ștergere