luni, 7 noiembrie 2016

CÂND ÎNTREBARILE NĂPĂDESC... ȘI SE LASĂ CU „LA MULȚI ANI!”



Acum trăiesc acel moment în care îmi dau seama cât de fragili suntem și cât de prețioase ne sunt zilele și nopțile cărora nu le acordam atenția și importanța necesară – și nu pentru că nu le-am prețui, ci pentru că pur și simplu parcă așa suntem noi construiți, să reacționăm la ceva abia atunci când anumiți stimuli interni sau externi ne mai dau câte un șoc.
Nu, nu s-a întâmplat nimic rău în viața mea și nici nu-mi doresc ca experiențele de acel gen să fie cele care mă maturizează, mă responsabilizează sau mă trezesc.
Ba din contră, aș spune că trec printr-o etapă în care mă bucur de momente de luciditate maximă, când aș fi în stare să mă întorc în mine atât de adânc încât să-mi salut fiecare celulă. Desigur, am exagerat acum puțin deși n-ar fi rău să ajung să fiu atât de relaxată încât sa-mi aud sunetul inimii precum un cântec care-mi transmite mai mult decât se poate auzi printr-un stetoscop.
Trăiesc această revelație într-un mod cât mai conștient și-mi amintesc cum este sa mă afund în liniștea interioară atât de profund încât să nu-mi mai pase de nimic, pentru că acolo, în pacea aceea pe care aș putea să o măsor în câteva secunde umane, nu am ce schimba, nu se cunoaște suferința, prin urmare nu aș avea de ce și pentru ce să îmi fac griji.
Desigur că tălpile-mi ating apoi realitatea și cu zâmbetul fericirii tipărit pe chip mă întorc în locul unde oamenii pot și știu să fie triști și îngândurați. Mă uit la ei și îmi închipui cum ar fi să fim pictori-cu-puteri-supranaturale, sa le putem rotunji colțurile căzute ale gurii, transformându-le în zâmbete largi, iar ochilor cu pleoape lăsate sa le dam strălucire și putere de deschidere.
Am putea, oare? Și dacă am putea, am face acest lucru pentru ei, mă întreb?
Iar dacă nouă ni s-a dat teoreticul-esențial-necesar al vieții, din punct de vedere spiritual și material, suntem în stare sa ne menținem la acest nivel?
Dar cei care nu-l au pe acesta? Cum sa trăiască bucuria unei etape care conduce spre evoluție?
Și dacă așa au ales ei sa fie, de ce suferă acum, de parcă ar fi uitați de propriul lor eu în negura vieții?
Dacă viața are un sens al său, iar acest sens este de fapt un drum format dintr-o multitudine de pași înainte, ce rost își mai au abaterile, pașii laterali, potecile uitate și ramificațiile înfundate sau cele care duc spre destinație, dar pe o altă cale?

De unde această avalanșă de întrebări fără răspuns, de unde atâtea idei? Nu știu să răspund, însă un lucru este cert - azi sunt mai sensibilă ca oricând pentru că este ziua uneia dintre cele mai importante femei din viața mea, aceasta fiind una dintre bunici, motiv pentru care m-am axat pe gândire și pe analiza unor aspecte care de mult nu-mi dădeau pace.
Aș vrea să poată citi fiecare cuvințel care o privește (din articolele trecute și din cel de acum), însă, pe de altă parte, mă bucur de faptul că nu are acces la internet sau că nu s-ar pricepe la navigat și de ar avea, pentru că aceasta este mamaia mea adevărată - cea care își fixează ochelarii pe nas în timp ce povestește cu pisicile și poate chiar mângâie câteva; când se împiedică de ele când îi suna telefonul și se grăbește să răspundă; care încă face focul cu lemne; care se rujează când merge sa le dea de mâncare porcilor pentru că altfel aceștia din urmă se supără pe ea :)) ; cea care se respectă ca femeie și nu a renunțat la ritualul de a merge cu trenul la București pentru a-și face manichiura și pedichiura; cea care își poartă părul prins într-un coc cochet; cea care face cele mai bune scovergi din lume; care spune cele mai frumoase povești și câte și mai câte...



Azi, ca multe altele care au fost și care vor mai urma, este o zi specială pentru mine și pentru cei care te iubesc cu adevărat, în care toate urările noastre de bine, culese din fiecare suflet curat, se îndreaptă acum spre tine, draga mamaie, te iau în brațe, te sărută și îți șoptesc un dulce „LA MULȚI ANI!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu