marți, 26 iulie 2022

PARFUMUL

 

Ți-am scris și mi-am spus printre sughițuri
Versuri mute, îmbrăcate-n catifea,
Pe care nici eu nu le pricep, de multe ori,
Căci sunt simboluri pe care le simțim diferit,
Precum aroma de cafea,
deși bem din aceeași ceașcă.
 
Am oscilat mereu printre paradoxuri,
Și constat că sunt multe asocieri neînțelepte
Pe care le facem în această lume, de exemplu,
Iubirea mea pentru viață și lume nu pălește
Dacă aleg să port veșmântul negru.
 
Dacă acum stau cuibărită în hamac
Și scriu versuri, îmbrăcată în bumbac,
La noapte voi privi de la fereastră cerul
și voi închide un ochi,
În timp ce-mi voi întinde mâna,
în speranța că am să-l ating
Îmbrăcată în furoul sângeriu, de satin.
 
Aspectele opuse, de multe ori se atrag;
Și se unesc într-unul, fără să ne întrebe,
Sau cere acordul în combinația lor de alipire
Dintre alb și negru. Yin și yang.
 
În aer plutește mireasma de ylang-ylang,
Împreunată cu tămâie și orhidee neagră.

Poezie publicată în Revista CADRAN, Jurnal mureșean, nr. 6-7/2022

Sursa foto: https://easternplays.com/baza-de-cunostinte/soiuri-populare-de-orhidee-negre-particularitati/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu