vineri, 7 iulie 2023

BUCHET DE STELE


N-aș putea rupe 
Din coloritul tău fragil,
Ancorat prin rădăcini, 
În adâncul sufletului prim,
Căci m-aș răni 
Prin proprii spini;

Și nici n-aș putea
Să te chem vreodată 
Dacă al meu cuvânt
Ți-ar întoarce pașii 
din acel drum, împreună ales,
Pentru a fi de astă dată,
Doar pentru al tău mers,

Îmbrățișat de bolți de trandafiri,
Cu parfum dulce,
Iubiți în veșnicie de-ai lor spini,
Pe care nu știu să-i mângâi,
De m-ating - 
Și de-ar vrea să mă învețe,
Cum să-i adun la piept,
Glasul lor nu-l înțeleg...

Și atunci, 
Ce e iubirea, de' nu-i chiar azi,
Când depășit-am pragul de a reține 
Și de a venera doar ce pot ține
Strâns, în ale mele brațe? 

Dacă iubesc,
Trăiesc prin tot ce simt și 
Sunt în tot ce rămâne din mine,
Când hainele de peste zi 
Le agăț seara în cui, 
Așezându-mă-n fotoliu, 
Picior peste picior, 
Continuând să-mi scriu
Gândurile de ieri,
Ce azi îmi colindă mintea;

E frumos, îmi spun, 
Că am cerut vieții și ea mi-a dat
Un buchet de stele, din care să așez 
Una câte una, 
După ce o sărut,
În marea mea iubită și astfel
Valurile să le poarte 
An de an,
Spre tine;

Iar ele, sfioasele,
Ți se așează în privire 
Pentru ca eu să văd marea
Contopită cu stelele 
În unele clipe. 

Iubirea e o stare
Ce depășește orice graniță,
Atingerea de piele, 
Sau privirea pătimașă
A ochilor adânciți în cămașă.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu