miercuri, 28 decembrie 2016

Moş Crăciun sportiv

http://poze-de-craciun.blogspot.ro/2009/12/imagini-de-craciun-haioase.html
Septimiu Cioloboc                                        
24 Decembrie 2016
 
       Ne bucurăm că am mai prins un Crăciun, dar mai şi lucrăm. „C-aşa-i în tenis”, vorba regretatului Toma Caragiu. Cei care sunt de serviciu... servesc, însă game-ul îl iau alţii. Sunt unii care se fofilează şi fentează tot meciul, dar mai ales în preajma sărbătorilor. Aşa că pe teren rămân doar luzării. Aşii sunt la vestiare, printre sarmale cât mingile de..., de tenis, spre exemplu. Au luat cu ei până şi fileul. Fileul de somon. Însă punctul lor forte este radordajul, împletit din metri de cârnaţi şi caltaboşi. Vedeţi, sunt... tobă de tenis!
       Să trecem şi la popice. După ce pista cu bunătăţi a fost rasă de pe suprafaţa sălii, maeştrii se întrec la sticle doborâte. De vin..., „iată vin co-lin-dă-tori, floriiile dalbe,...” Trebuie să recunosc, nu prea mă pricep la popice, că mă ameţesc.
       Dar îmi place ciclismul. Câţi dintre creştini nu dau la pedale, în casă, după ce s-au ghiftuit, pentru a mai da jos din kilograme. Că sportul preferat al multora este să înfulece în două zile ce au cumpărat de la hiper-market în două săptămâni. Şi dă-i la pedale, până vecinul de jos bate în tavan, că nu poasă doarmă. Cum cu ce bate în tavan?!! Bate cu prăjina.
       Şi iată-ne la atletism. Ei, aici cea mai iubită probă este fuga de răspundere. Toţi aleargă de colo colo pentru a prinde un brad mai nu ştiu cum, un cadou mai ieftin, o sacoşă mai plină,... şi ştafeta se predă înainte de Anul Nou: „Du-te, fă, la magazin şi cumpără aia, aia şi aia. Să treci şi pe la farmacie, că mă doare ficatu’, şi nu-i de la box”. Când sportivii se aşează în block-start-uri sare câte unul şi se smiorcăie: „Cum, şefu, am zis eu că aş vrea să lucrez de Crăciun?! Eu am bilet cu reducere în Turcia”. Ba, nu! Nu în Turcia, că acolo e tir curat, şi nu cu arcul. Că nu suntem pe vremea bravului Wilhelm Tell. Chiar aşa, hai să luăm la ţintă mărul din gura purcelului rumenit şi să ne urăm sărbători fericite. Dar cine mai taie astăzi purcei. Păi întrecerea în asta constă: să fie porcul cât mai mare, să ajungă, măcar până la Bobotează. Şi dă-i... şi luptă! „Dace sport o mai fi şi ăsta?”, vorba aceluiaşi Toma Caragiu.
        Poftim, am ajuns şi la alpinism! Însă aici chiar că nu mă bag. Că trec sărbătorile şi le vine petrecăreţilor să se arunce în prăpastie la gândul că trebuie să coboare la poalele serviciului. Din ditamai Raiul pe Pământ.
        Aşa că, nu-i mai bine de noi, ăştia care lucrăm şi de Crăciun şi de Revelion?
        Hai noroc şi să vă aducă Moşul sănătate, că zile libere au grijă alţii să ne sloboadă pe horn!
        Ah, uitasem! Mai este un sport preferat de mulţi: se numeşte curling.
        Vă pup!
      

2 comentarii:

  1. Totusi Septimiu, desi a fost vorba tot de tenis, „C-aşa-i în tenis”, materialul realizat cu Tecau a iesit super https://www.youtube.com/watch?v=Btv9VTB-Djo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este, materialul este superb! Este o curioasă naturalețe din partea ambelor părți, pe parcursul interviului. Felicitări, tati!

      Ștergere