joi, 31 martie 2022

DULCE INSOMNIE

 


Iubește-mă cu ochii închiși,
Fără să te întrebi ce nuanță de căprui au ai mei,
Sau cât de pline îmi sunt buzele;
Spune-mi doar că n-ai să-mi apeși sufletul
Cu amăgiri și trăiri aievea.
Spune-mi, îmi promiți?
 
Nu mă întreba când mă voi întoarce,
Când știi că n-am să plec de lângă tine;
Nu-mi cere să fiu mai puțin decât ceea ce sunt
Doar pentru a fi mai bine înțeleasă,
Iar tu să ai pe chip un zâmbet împăcat,
De parcă aș fi făcut vreun pact cu lumea,
Să tac și să-mi suprim simțirea.
 
Lasă-mă să-mi pun capul pe pieptul tău
Și inima să ți-o ascult,
Atunci când vrea ea să îmi vorbească -
Căci sentimentele își pierd din putere
De ajung  pe buzele tale,
mai înainte de a le auzi eu, așa cum s-au născut.
 
Iubește-mă doar și nu-mi cere să tac
Cuvinte să îmi suprim;
Căci sufletul meu a zăcut destul în vidul nerostirii
Iar acum vorbește-n versuri despre tainele iubirii...
 
Acum, privește-mă
Și descoperă părți din mine în fiecare zi;
Șoptește-mi la ureche ceea ce simți, ce reprezint
Și adu-ți aminte de astfel de clipe
Atunci când totul îți pare un mare gol,
Un prea adânc vid care te sperie
Când porțile spre tine-i se deschid.
 
Și-așa îmi vorbesc privindu-mă-n oglindă;
Îmi zâmbesc, căci am fost nălucă
Să trec uneori prin viață, prin timp,
Ca printr-un vis, din care m-am trezit de mai multe ori,
Apoi am adormit
Și tot n-am înțeles nimic,
Până când nu am deschis ochii
Spre ceea ce am iubit.
 
Iubește-mă! Îmi spun din nou,
Cuvintele să ajungă
Mai departe de imagine,
Mai departe de oglindă.
Și nu-mi mai cere,
Să fiu mai puțin decât ceea ce sunt,
Pentru că nu-i ceri nici lunii să nu mai strălucească
Superbă, în negura nopții,
Doar pentru că taina ei n-o poți pricepe...
 
E foarte târziu.
Când astfel de gânduri îmi ocupă mintea,
Închid ochii și-mi las capul ușor pe spate;
În palmă strâng piciorul unui pahar cu vin,
Savurând noaptea – cât a mai rămas din ea.
Ce faci tu din mine,
O, dulce insomnie!

Poezie publicată în Revista CADRAN, Jurnal Mureșean, nr. 3/2022.

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/photos/apus-de-soare-copac-ap%c4%83-siluet%c4%83-1373171/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu