vineri, 31 martie 2023

CONDIMENTE


Spune-mi ce culoare are floarea
Pe care o țin pitită de tine, la spate,
pentru a te pune la încercare -
doar e floarea mea preferată?
 
Dacă ai închide ochii,
Oare ai știi,
Că nectarul dinăuntrul ei
E ascuns în parfumul scobiturii
Dintre gâtul și umărul meu?
 
Rămâi totuși cu ochii deschiși
Căci oricum nu poți vedea
Lumina din mine,
Înainte de a pleca
În căutarea tărâmului unde se prepară
A mea visare.
Tu visezi, oare?
 
Dacă întind spre nasul tău
Tămâia din pumnul meu
Pe care o iubesc,
căci îmi purifică viața;
Pe tine în care timpuri te aruncă
Delirul ei?
 
Și-n acelea în care te azvârle
Sunt și eu prezentă,
Cu mirosul pielii mele
Îmbibată ușor în ambră și piper?
 
Și-acum spune-mi,
Vezi câte petale are floarea
Cu rădăcinile prinse adânc
În inima mea,
Căreia pe buze îi păstrez culoarea
Și gustul amar de șofran?

Poezie publicată în Revista CADRAN, Jurnal mureșean, nr. 3/2023


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu