marți, 27 decembrie 2022

Întrebări, răspunsuri și cugetări - Ancheta Cadran

 


Ancheta CADRAN (text publicat Revista Cadran, Jurnal mureșean, nr. 12/2022)

1.      Ce a însemnat anul cultural, literar 2022 pentru voi?
2022 este o haină pentru aceste 365 de zile care vor rămâne, în curând, în urmă și ne vom aminti de ele ca fiind trecut.
Recunosc faptul că mi-am propus ceva, iar acel ceva pare să prindă contur anul viitor și nu în anul curent, cum îmi doream, dar m-am bucurat de „mersul înainte” al culturii – și anume, de noile publicații ale colegilor mei și nu numai. În ceea ce mă privește, nu sunt dezamăgită.
Am constatat cu bucurie faptul că oamenii nu renunță la cartea scrisă, la sentimentul unic și magic de a răsfoi paginile unei cărți, sau ale unei reviste.
Public și eu periodic texte literare într-un domeniu virtual, dar nimic nu poate înlocui sentimentul de mândrie pe care îl am atunci când îmi privesc și răsfoiesc propria carte din bibliotecă.
Cred în literatură, în scriere, în cărți. Și anul 2022 este un an frumos din acest punct de vedere, raportându-mă la acei oameni care nu lasă cultura să piară și au mereu ceva de transmis.
 
 
2.      Ce v-a dat, ce v-a luat starea de pandemie, din punct de vedere cultural, literar?
Pandemia, în general, mi-a luat obloanele de pe ochi.
După o perioadă de răzvrătire în care nu înțelegeam ce se întâmplă cu noi și ce se va întâmpla cu libertatea noastră, m-am întors exact spre persoana de care am tot fugit, de-a lungul anilor: spre mine. Și de aici nu mai aveam unde să fug; a trebuit să îmi recunosc că îmi place să scriu și să citesc și că am nevoie de mai mult timp pe care să îl aloc acestui domeniu, pentru a mă simți împlinită.
Încă mai lucrez la acest aspect și recunosc că progresele le-am simțit exact în perioada de pandemie.
Și s-a mai întâmplat ceva important: mi-am recunoscut că, mai presus de orice profesie și funcție, sunt scriitoare - ceea ce compun, sunt părți din mine și cuvintele scrise sunt ceea ce rămân în urma mea.
 
3.      Care sunt așteptările de la 2023?
Anul 2023 va fi rezultatul a ceea ce am sădit până acum și ceea ce îmi doresc să se întâmple, adică o combinație frumoasă între rugile adresate lui Dumnezeu, urmate de acțiunile mele fizice.
Voi face tot ce ține de mine să evoluez, să scriu mai mult, să fiu fericită și mulțumită; va fi un an fructuos, din punct de vedere cultural și ceea ce trebuie să fie, în general.
Credința este cea care înlătură, într-un mod elegant și natural, orice eventuală barieră care apare pe parcursul vieții.
Deci totul se poate, atâta timp cât există credință.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu