joi, 8 decembrie 2022

PROFUNDE ȘI AIURELI


Fără gânduri, fără prea multe griji,
Plini de tinerețe și avânt
Spre anii care vin,
Ne-am luat la alergat,
Unul după altul,
Mai bine de-un deceniu
Și încă câțiva ani,
Găsindu-ne în aceeași viață,
Printre norii diafani.
 
Unul ancorat în lumea ce se vede,
Altul, veșnic cu capul printre stele,
Crezând în etern și-n nemurire,
Chiar și atunci când celălalt
îi spune să-și revină în fire...
 
Stăteam treji în nopțile târzii,
Unul cu poftă de dulce,
Celălalt de amăreli,
Vorbeam despre profunde
Și despre aiureli.
 
Trecut-au anii peste chipurile noastre
Și n-am îmblânzit timpul,
Cum mulți își doresc;
Pentru că n-am luptat cu el
În nici o clipă,
Ci am pășit înainte,
cu pasul ferm.
 
Nouă ne place în jungla
Din minunatul terestru,
Unuia prea mult,
Celălalt încă se întinde spre stele,
Uneori vorbind cu ele,
Spre deliciul celui ancorat.
 
Știi tu, ne-am maturizat, am spune
Și totuși, pe-nserat,
Îți recunosc în șoaptă că îmi e dor
Să fim aceia fără temeri,
Diferiți, după cum bine ne știm,
Unul cu poftă de dulce,
Celălalt de amăreli,
Să ne facem timp, ca altădată
Să vorbim despre profunde
Și despre aiureli.

Poezie publicată în Revista CADRAN, Jurnal mureșean, nr. 11/2022.

Sursa fotohttps://destepti.ro/cele-mai-celebre-stele/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu